Windows 8 Out of the Box bokrecension av Mike Halsey

De flesta hårdvarurecensioner börjar nuförtiden med en “unboxing”, en serie bilder som visar hur lådan ser ut och hur dess innehåll ser ut vid olika stadier av utvinning för användning. Jag blev fascinerad av idén att “unboxa” för Windows 8 vad titeln påminde mig om Windows 8 ur kartongen . Är detta verkligen vad författaren ville uppnå med den här boken, “unboxing” Windows 8 följt av instruktioner om hur man använder den? Får se om jag gissade rätt Bokrecension(Bokrecension) .

Till den steniga starten

Okej, det här var inte riktigt vad jag skulle kalla “uppackning”, men det har mer att göra med mina förväntningar än vad författaren hade i åtanke. Så vad handlar den här boken om? Instruktioner för att använda många nya funktioner Windows 8 . Boken är uppbyggd på ett sådant sätt att varje kapitel inleds med en sammanfattning av grundläggande tips(Topptips) följt av avsnitt som förklarar hur saker fungerar.

Tyvärr slogs jag redan från första sidan av hur dåligt skriven och redigerad den här boken är. Istället för att se ut som en ordentlig upplaga från ett högt respekterat förlag som t.ex O’Reilly , det såg ut som någons egenutgivna “mästerverk”. Uppenbarligen hade förlagets redaktörer aldrig ett finger med i detta, vilket ärligt talat förvånade mig som fan. Alla läser inte upphovsrättssidorna, och uppenbarligen var de personer som skulle kopiera och redigera den här boken bland dem som inte gjorde det.

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Här är några exempel på fel i manuskriptet som redaktören ska ha hittat från första sidorna i det första kapitlet.

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Tyvärr, när fel uppstår genom hela texten, kommer många läsare (som jag) att distraheras av dem, och deras åsikter om bokens kvalitet kommer att bli lidande på grund av detta. Och Windows 8 ur kartongen fylld med liknande lah-dee-dah-redigering.

Struktur och substans

Varje kapitel börjar med huvudråd(Bästa tipsen) . “Topptips” är bara trepunktslistor. Min uppfattning var att “topptipsen” skulle vara en sammanfattning av vad som behöver hända och läsaren skulle uppmuntras att fortsätta läsa resten av kapitlet för att se “bästa tipsen” i sin helhet, med ytterligare “tips” för att göra läsning huvuden står(kapitel värt besväret). Tyvärr uppnår många kommuner inte detta mål. Här är till exempel “de bästa tipsen” för kapitlet ” Se och lyssna på dina videor och musik.(Titta på och lyssna på dina videor och musik.)

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Varför är det så Windows 8 som de flesta tidigare versioner Windows , kommer med appar för musik och videouppspelning, är “topptipset”? Varje kapitel avslutas med en sammanfattning av kapitlets innehåll, och de flesta sammanfattar kapitlet mycket bättre än ” Grundläggande tips(Bästa tipsen) » .

Innehåll och information

Windows 8 ur kartongen klart avsedd för nybörjare. Även om instruktionerna för att utföra de olika uppgifterna är tillräckliga, är de något förkortade, och många av dem låter som om de skrevs för att fylla utrymme (se ” Windows 8 kommer med uppspelningsappar musik och video(musik och videor) » ovan). Kapitel ” Fler tips för att använda Windows 8(Fler bästa tips för att använda Windows 8) » i slutet av boken innehåller information som borde ha inkluderats i tidigare kapitel. Det verkar inte finnas någon egentlig anledning att dra saker ur sin plats och lägga dem i det sista kapitlet annat än att skapa ett sista kapitel som egentligen inte behövde finnas där.

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Även om illustrationerna i boken förmedlar en färgstark gränssnitt(gränssnitt rättvisa) Windows 8, faktiskt i Windows 8 ur kartongen det finns inget som inte kan hittas i andra böcker. Mellan den tvångsmässiga frånvaron redigering(kopieredigering) och “tips” som egentligen inte säger någonting, jag måste säga att om jag inte hade läst den här boken för recension så hade jag inte blivit klar med den.

Windows 8 ur kartongen ser dåligt ut och innehåller inget som inte kunde hittas någon annanstans. Bokens struktur hindrar snarare än uppmuntrar läsaren till nya upptäckter. Allt han har är hans listpris(listpris) till $9,99, vilket är märkbart lägre än priserna på många andra tekniska böcker. För nybörjare skulle jag rekommendera Windows 8 Vanlig & Enkel eller Windows 8 För Dummies som inte lider av något av felen Windows 8 ur kartongen och ge en mycket mer tillfredsställande förklaring.

Nuförtiden börjar de flesta hårdvararecensioner med en “unboxing”, en serie bilder som visar hur lådan ser ut och hur innehållet ser ut i olika skeden av att tas bort för användning. Jag blev fascinerad av idén om en “unboxing” för Windows 8, vilket är vad titeln på kom för mig. Var det verkligen detta som författaren ville åstadkomma med den här boken, en “uppackning” av Windows 8 följt av instruktioner för att använda den? Låt oss se om jag gissade rätt, i den här bokrecensionen.

få en stenig start

OK, det var inte precis vad jag skulle ha tänkt på som en “unboxing”, men det har mer att göra med mina förväntningar än med vad författaren avsåg. Så vad handlar den här boken om? Instruktioner för att använda de många nya funktionerna i Windows 8. Boken är uppbyggd så att varje kapitel börjar med en sammanfattning, följt av avsnitt som förklarar hur saker fungerar.

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Tyvärr, det som hoppade upp på mig från första sidan är hur dåligt den här boken var skriven och redigerad. Istället för att se ut som en riktig utgivning från ett högt respekterat förlag som O’Reilly, kom det att se ut som någons egenutgivna “mästerverk”. Uppenbarligen har förlagens redaktörer aldrig lagt en hand på den här, vilket uppriktigt sagt förvånade mig. Alla läser inte upphovsrättssidorna, och uppenbarligen var de personer som skulle kopiera redigera den här boken bland dessa icke-läsare.

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Här är några exempel på fel i manuskriptet som borde ha fångats av en redaktör, från de första sidorna i det första kapitlet.

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Tyvärr, när det finns fel i hela texten, kommer många läsare (som jag) att bli distraherade av dem, och deras uppfattning om bokens kvalitet kommer att lida av det. Och är full av den här typen av lah-di-dah-redigering.

Struktur och substans

Varje kapitel börjar med . De “bästa tipsen” är alla bara listor med tre saker. Jag förstår att tanken var att “topptipsen” skulle vara en sammanfattning av vad som komma skulle, och läsaren skulle inspireras att fortsätta att läsa resten av kapitlet för att se “toppen” förklaras i sin helhet, med ytterligare ” tips” för att göra det värt att läsa kapitlet. Tyvärr uppnår många av tipsen inte detta syfte. Här är till exempel “bästa tipsen” för kapitlet med titeln

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Varför är det faktum att Windows 8, liksom de flesta tidigare versioner av Windows, kommer med appar för att spela musik och videor ett “topptips”? Varje kapitel avslutas med en kort sammanfattning av kapitlets innehåll, och de flesta sammanfattar kapitlet mycket bättre än vad de gör.

innehåll och information

är avsedd för nybörjare. Även om instruktionerna för att utföra olika uppgifter är tillräckliga, är de något förkortade och många av dem låter som om de skrevs för att fylla utrymmet (se “Windows 8 kommer med appar för att spela upp både musik och videor” ovan). Kapitlet i slutet av boken innehåller information som borde ha varit med i tidigare kapitel. Det verkar inte finnas någon riktig anledning till att dra saker ur sin plats och lägga dem i det sista kapitlet annat än att skapa ett sista kapitel som egentligen inte behövde finnas där.

Bokrecension - Windows 8 Out of the Box

Även om bokens illustrationer gör Windows 8:s färgstarka gränssnitt rättvisa, finns det verkligen inget i som inte kan hittas i andra böcker. Mellan den påträngande bristen på kopiaredigering och “tipsen” som egentligen inte tipsar någonting, måste jag säga att om jag inte hade läst den här boken för recension så hade jag inte avslutat den.

presenterar sig dåligt och innehåller ingenting som inte kan hittas någon annanstans. Bokens struktur kommer i vägen snarare än att uppmuntra läsaren att göra nya upptäckter. Ungefär allt det har att göra för det är dess listpris på $9,99, vilket är märkbart lägre än priserna på många andra tekniska böcker. För helt nybörjare rekommenderar jag istället Windows 8 Plain & Simple eller Windows 8 For Dummies som inte lider av något av felen och ger en mycket mer tillfredsställande förklaring.