LEGO Cult bokrecension för alla LEGO fans

I början av 1960-talet köpte mina föräldrar en låda till min lillebror LEGO klossar(LEGO). Detta var början på vår familjs kärlek till lego som fortsätter till denna dag (nyligen gav jag min minirobotleksak lego till min älskade 9 åring men jag bär fortfarande min sporter(LEGO gym) LEGO väska och minifigur fotbollsspelare (spelare minifig)lego(LEGO fotboll) ). på mitt skrivbord). Hos vår lokal köpcenter(köpcentrum) butik Äpple(Apple store) brukade ligga precis bredvid LEGO butik(LEGO store) och jag spenderade mycket mer tid med leksaker Lego än med ” (LEGO)äpplen(Äpplen)”. min son och dotter(son och dotter)det finns fortfarande tusentals tegelstenar, minifigurer och tillbehör förvarade här och där. Så när jag fick möjligheten att skriva en recension av en bok som heter “Kult av LEGO(The Cult of LEGO)”, jag längtade efter att komma till jobbet. Var det(Blev) min entusiasm för projektet belönad? Läs vidare och ta reda på det.

sten för sten

Boken börjar lite långsamt, och först var jag inte säker på att jag skulle gilla den. De första kapitlen är en introduktion till historien lego och läses som en manual för anställda, översatt från danska(danska) på engelsk(Engelsk) . Sedan finns det kapitel om AFOL(AFOLs) ( vuxna vänner (vuxna vänner)lego ), om kvinnliga byggare ( vuxna kvinnliga byggare (vuxen kvinna) lego uppenbarligen sällsynt) och system lagringskuber entusiaster.(tegelförråd)

Endast i avsnittet som heter ” Genialt Lego(Ingenious LEGO)” Boken börjar verkligen ta fart. Här hittar vi illustrationer av saker som tegel (LEGO kloss)serverfodral(serverhölje) LEGO grundare Google Sergey Brin och Larry Page(Sergei Brin och Larry Page), gitarr lego(LEGO gitarr) för gitarrhjälte och LEGO sökare som ansluts till (Lego sökare)USB uttag(USB-port) En Bärbar dator per barn för att hjälpa till att rama in foton. med frontkamera. Härifrån kommer bilder LEGO. mönster fulla av böcker. Jag önskade att jag hade läst den i e-boksformat eftersom det hade varit lättare att matcha bildtexterna med fotografierna i en tryckt bok. I beskrivningen benämns det som en “coffee table book”, vilket betyder en bok i ett större format för att illustrationerna ska kunna uppskattas ordentligt.

LEGO kult

Inte bruksanvisning

“Kult av LEGO”(The Cult of LEGO) är inte en bok med instruktioner om hur du bygger din egen “lysande lego “. Det är en hyllning till byggarnas fantasi lego runt om i världen och de sätt på vilka de använde standard och modifierade LEGO klossar(LEGO) för att skapa alla möjliga saker som inte finns i standarduppsättningar LEGO. Det är tydligt att författarna känner och älskar lego och skrev boken av sin egen passion för ämnet. De hittade illustrationer av några fantastiska projekt lego och pratade om hur man modifierar LEGO klossar(LEGO) , som många av oss inte ens skulle tänka på. Det var intressant att veta att originalet legopatenten har gått ut, så gör din egen LEGO klossar(LEGO) är inte emot lagen, och många artister har gjort just det. Även om författarna lägger lite tid på att kommentera den dåliga kvaliteten på de falska tärningarna lego de är väldigt entusiastiska över dessa kreativa skapare lego som använder plastlister, klistermärken, färg och LED(LED) lampor i sina egna varianter LEGO. Vissa av dessa produkter är till salu, andra är endast för byggarens egna skapelser.

Små människor och mer

Jag har aldrig riktigt tänkt på minifigurer (små människor från Lego(Lego) ), tills jag läste avsnittet om dem i “Kult(Legokulten) Lego”. Även om jag visste att det fanns en mängd olika figurer tillgängliga, föll det mig aldrig in att de inte alla hade samma färg eller att företagets val av färg för några av minifigurerna var kontroversiellt. Boken har bara bilder på några av de olika minifigurvarianterna, och det här är verkligen drog uppmärksamhet(uppmärksamhetsfångare). Det finns en hel del artister som specialiserar sig på skräddarsydda minifigurer och det finns många sätt på vilket LEGO-entusiaster kan(LEGO-entusiast) kan anpassas av dig själv. Det finns bedårande minifigurfoton med en mängd olika kända personer, både verkliga och fiktiva. Det är tydligt att många konstnärer verkligen har lagt ner sin kreativa kraft på att arbeta med dessa små människor.

LEGO kult

Konst, hantverk och konstnärskap

Det mesta av boken ägnas åt människor som skapar fantastiska saker av lego (med fantastiska bilder av deras skapelser) och hur detaljerna lego du kan göra vad som helst, inklusive en massa saker som jag naturligtvis aldrig skulle göra. tankar (till exempel mosaiker och modelltåg). I några av mina bokrecensioner(bokrecensioner) Jag går in mycket i detalj på bokens innehåll, men i det här fallet tror jag att för mycket information i förväg kommer att förstöra många överraskningar. Jag kan ganska mycket garantera att om du någonsin använde legodu kommer att hitta något i den här boken som kommer att överraska dig halvt ihjäl. Dessa små tegelstenar kan användas inte bara för att bygga slott och torn, utan för många andra ändamål, och minifigurerna kan se ut precis som du kan föreställa dig. Fotografierna är fantastiska och designen på boken (med LEGO klossar(LEGO-kloss) och samma ljusa primära färger som klossarna) är mycket tilltalande för ögat. med historia lego beskrivningar av hur människor gick utöver vad som fanns i originalförpackningen och bilder på alla dessa fantastiska skapelser, Kulten av LEGO är den klara vinnaren.

Kulten av LEGO

I början av 1960-talet köpte mina föräldrar en låda med LEGO-klossar till min yngste bror. Det var början på vår familjs uppskattning för LEGO, som fortsätter till denna dag (jag gav nyligen min LEGO robot minileksak till min favorit 9-åring, men jag använder fortfarande min LEGO gymväska och har en LEGO fotbollsspelare minifig. på mitt skrivbord). I vårt lokala köpcentrum låg Apple Store förut precis bredvid LEGO-butiken, och jag har spenderat mycket mer tid med LEGO-leksaker än “Äpplen”. Min son och dotter har fortfarande tusentals tegelstenar och minifigs och tillbehör i förvaring här och där. Så när jag fick chansen att recensera en bok som hette var jag sugen på att komma igång. Blev min entusiasm för projektet belönad? Läs vidare och ta reda på det.

Bit för bit

Boken får en något långsam start, och först var jag inte säker på att jag gillade den. De första kapitlen är en introduktion till LEGO:s historia, och de läses ungefär som en personalmanual översatt från danska till engelska. Sedan finns det kapitel om AFOLs (Adult Friends of LEGO) och om kvinnliga byggare (vuxna kvinnliga LEGO-byggare är tydligen en sällsynt ras) och om entusiasters tegellagringssystem.

Kulten av LEGO

Det är inte förrän avsnittet som heter Genialiskt LEGO som boken verkligen börjar ta fart. Här hittar vi illustrationer av sådana saker som Googles grundare Sergei Brin och Larry Pages LEGO-brickserverhölje, en LEGO-gitarr för Guitar Hero och en LEGO-sökare som snäpper in i One Laptop Per Childs USB-port för att hjälpa till att rama in foton med framåt- vänd kamera. Härifrån och ut finns det foton av LEGO-konstruktioner fullpackade i boken. Jag var ledsen att jag läste den i e-boksformat eftersom det skulle vara lättare att matcha bildtexterna med bilderna i en tryckt bok. Dess beskrivning hänvisar till den som en “coffee table book”, vilket betyder en med ett större format så att illustrationerna kan uppskattas ordentligt.

Kulten av LEGO

Inte en bruksanvisning

är inte en bok med instruktioner om hur man bygger sitt eget “genialiska LEGO”. Det är en hyllning till fantasin hos LEGO-byggare runt om i världen, och sätten på vilka de har använt standard- och modifierade LEGO-klossar för att bygga alla möjliga saker som inte finns i standardpaketen i LEGO-boxarna. Det är tydligt att författarna känner till och älskar LEGO och skrev boken på grund av sin egen entusiasm för ämnet. De har hittat illustrationer av några fantastiska LEGO-projekt och de pratar om sätt att modifiera LEGO-klossar som många av oss inte skulle ha tänkt på. Det var intressant att veta att de ursprungliga LEGO-patenten har gått ut, så det är inte mot lagen att göra egna LEGO-klossar, och många artister har gjort just det. Medan författarna ägnar lite tid åt att kommentera den sämre kvaliteten på LEGO-klossar som är avbrutna, har de en hel del entusiasm för dessa konstnärliga LEGO-skapare, som använder plastlister, dekaler, färg och LED-lampor i sina egna LEGO-varianter. Vissa av dessa produkter är till salu, andra är bara för byggarnas egna skapelser.

Små människor och mer

Jag hade aldrig tänkt så mycket på minifigurerna (de små Lego-folket) förrän jag läste avsnittet om dem i . Även om jag var medveten om att det finns en mängd olika figurer att tillgå, föll det mig aldrig att de inte alla hade samma färg, eller att företagets val av färger för vissa minifigs var kontroversiellt. Boken har ett foto av bara några av de olika varianterna i minifigorna och det var verkligen en uppmärksamhet. Det finns en hel del artister som specialiserar sig på anpassade minifigs, och det finns många sätt som LEGO-entusiaster kan skräddarsy sina egna. Det finns förtjusande foton av minifigs som representerar alla typer av kända personer, både verkliga och fiktiva. Det är uppenbart att många konstnärer verkligen har lagt sina kreativa sinnen på att arbeta med dessa små människor.

Kulten av LEGO

Konst, hantverk och konstnärskap

Mycket av boken ägnas åt människor som skapar fantastiska saker av LEGO (med fantastiska foton av sina skapelser) och sätten som LEGO-bitar kan användas för att göra nästan vad som helst, inklusive en massa föremål som jag verkligen aldrig skulle ha tänkt på (som mosaiker och modelltåg). I några av mina bokrecensioner går jag in på mycket detaljer om bokens innehåll, men i det här fallet tror jag att för mycket information i förväg skulle förstöra många av överraskningarna. Jag kan nästan garantera att om du någonsin har använt LEGO kommer du att hitta något i den här boken som kommer att överraska dagsljuset ur dig. Dessa små klossar kan användas på så många fler sätt än att bara bygga slott och torn, och minifigorna kan se ut som vem som helst du kan tänka dig. Fotona är fantastiska, och bokens design (med LEGO-klossgrafik och samma ljusa primära färger som klossarna) är mycket tilltalande för ögat. Med LEGOs historia är beskrivningarna av hur människor har gått utöver vad som finns i originalförpackningen och fotona av alla dessa fantastiska skapelser en klar vinnare.