Bokrecension – Windows 7 Inside Out

Du kanske har lagt märke till vår Windows 7 Inside giveaway ut(Ut give-away). Innan vi delar ut boken som pris tänkte vi att det vore trevligt att även recensera den så att våra läsare vet mer om vad de får. Därför kommer den här artikeln att diskutera i detalj Windows 7 in och ut skriven Ed Botten(Ed Bott) Carl Siechert och Craig Stinson(Carl Siechert och Craig Stinson).

NOTERA:(OBS:) denna recension är baserad på e-boksversioner(e-bokversion). Vi utvärderade inte papperskopian som också följer med CD:n.

Första intrycket är positivt

Mitt första möte med boken var mycket positivt. Allt om det känns och ser väldigt professionellt ut. Det börjar med strukturen som täcker allt du behöver: installera Windows 7, hantera hårdvaruenheter, konfigurera nätverksanslutning(nätverksanslutning), visuell anpassning, anpassning och anpassning av nästan alla aspekter operativ system(operativsystem) osv. Design och layout(design och layout) av varje sida är också ett bra jobb: du har en ganska bra balans mellan text och bilder(text och bilder), skärmdumpar med etiketter för viktiga element, block som sticker ut och lyfter fram viktiga tips att komma ihåg eller försiktighetselement.

Varje kapitel = praktiskt innehåll

En av sakerna jag gillade med boken är att den är fylld med praktiskt innehåll. Detta är inte torr datorteori. Allt är väldigt bra förklarat och man förstår verkligen hur allt fungerar, varför det designades som det är och hur man forcerar Windows 7 gör vad du behöver. Till exempel i det andra kapitlet Installera och konfigurera Windows(Installera och konfigurera Windows) 7) det finns ett underavsnitt som ger tips om hur man undviker problem programvarukompatibilitet(programvarukompatibilitet) Windows 7 . För en detaljerad beskrivning av hur man installerar Windows 7 den har också en felsökningssida för personer som inte kan starta från DVD-skiva (DVD)Windows 7. . Det finns några riktigt användbara tips på den här sidan som även gäller netbookägare som inte har en bärbar dator tillgänglig att använda. DVD-rom-enhet. (DVD Rom-enhet) Innan vi visar hur man anpassar och anpassar Windows 7 boken har ett ganska stort kapitel om hur man får hjälp och support(hjälp och support) . Jag gillade den mycket eftersom väldigt få böcker och webbplatser visar den. Egentligen fick det mig att tänka att vi borde starta vår egen serie med 7 handledningar om hur människor kan få hjälp. Tack för detta, Ed! 🙂 En annan positiv sak med boken är det faktum att varje kapitel har dedikerade avsnitt som ger bra tips om hur man ställer in olika aspekter Windows 7 ( till menyn “Skicka”. (‘Skicka till’) visas(menyvisning – avancerade alternativ, skapa en detaljerad inventering av installerade drivrutiner, etc.) eller viktiga varningar om vad du bör undvika. Författarna till boken tvekade inte heller att lyfta fram mer kontroversiella, men mycket intressanta aspekter. operativ system(operativsystem) som t.ex hantering av digitala rättigheter(Digital Rights Management) ( DRM ) och sätt att arbeta med det (och runt det). Att läsa detta kapitel har gett några intressanta insikter även för en så erfaren användare(power user) , som jag, som testade och skrev tutorials på Windows nästan 4 år.

Riktiga experter avslöjar myter

En av de saker vi försökte göra i vår serie ” Genuin hjälp(Äkta hjälp) för Windows 7 var att prata öppet om webbplatser som erbjuder riktig Windows-hjälp. 7(Windows 7) och om webbplatser som publicerar overifierade råd. Vi är trötta på att titta på så många webbplatser och e-böcker av låg kvalitet som utger sig för att ge expertråd och de ger bara “tips” som förstör din datorupplevelse. Det var trevligt att se att Ed, Karl och Craig(Carl och Craig) är på den goda sidan och deras kraft är stark. Då och då kommer du att se dem avslöja några vanliga myter om Windows . Det jag gillade mest:

• Myt #1: Om du har en stor mängd minne installerat på din dator bör du ta bort växlingsfilen helt.

• Myt #2: Att skapa en växlingsfil med fast storlek förbättrar prestandan.

Jag måste erkänna att jag någon gång verkligen trodde på myten nummer 2(nummer 2) . Jag hade tur, men verklig erfarenhet visade under tiden att jag hade fel. Förklaringarna de ger är mycket logiska och vettiga. Genom att läsa dem är det lätt att se till att författarna vet vad de pratar om och bara erbjuder de tips som är testade och bevisade att de fungerar.

Förbättringsområden

När det gäller förbättringar finns det inte mycket att säga. Om du är nybörjare kan du behöva ännu mer detaljerade instruktioner och skärmdumpar. Författarna förklarar professionellt allt, men visar inte knapparna vad som behöver göras. Om du är ny på datorer och Windows 7 då blir boken lite avancerad och du kommer att känna behov av mer detaljerade instruktioner. Windows 7 in och ut vill inte vara en nybörjarguide till Windows 7 utan snarare en detaljerad guide för personer som är bekanta med datorer och Windows som verkligen vill förstå detta nya operativ system(operativ system) . Förutom det finns det lite som kan “förbättras” – boken är väldigt välskriven.

Den ultimata fördelen med denna bok är att du kommer att få en fullständig förståelse för Windows 7 , dess kapacitet och funktionsprinciper. Om du är en erfaren användare eller vill bli det, då den här boken BÖR KÖPA(MÅSTE KÖPA) . Jag har sett väldigt få tekniska böcker skrivna så bra. Om du är ny på datorer eller en riktig Systemadministratör(systemadministratör) med mer erfarenhet kanske den här boken inte är så bra. Jag tror dock fortfarande att du kommer att hitta mer användbar information än du tror.

Du kanske har lagt märke till vår Windows 7 Inside Out-present. Innan vi ger boken som priser har vi tänkt att det vore bra att även recensera den, så att våra läsare vet mer om vad de kommer att få. Därför kommer denna artikel att titta i detalj på , skriven av Ed Bott, Carl Siechert och Craig Stinson.

NOTERA: Denna recension är baserad på eBook-versionen. Vi utvärderade inte det tryckta exemplaret som också kommer med en CD.

Första intryck – Positivt

Min första kontakt med boken var mycket positiv. Allt om det känns och ser väldigt professionellt ut. Det börjar med strukturen som täcker allt du behöver: installera Windows 7, hantera hårdvaruenheter, konfigurera din nätverksanslutning, visuell konfiguration, tweaking och konfigurering av nästan alla aspekter av operativsystemet, etc. Designen och layouten på varje sida gör också ett bra jobb: du har en ganska bra balans mellan text och bilder, skärmdumpar med etiketter för de viktiga elementen, rutor som sticker ut och framhäver tips som är viktiga att komma ihåg eller varna saker.

Varje kapitel = praktiskt innehåll

En av de saker jag älskade med boken är att den är fylld med praktiskt innehåll. Det handlar inte om torr datorteori. Allt är väldigt bra förklarat och du förstår faktiskt hur allt fungerar, varför det designades som det är och hur du får Windows 7 att göra det du behöver. Till exempel, i det andra kapitlet (Installera och konfigurera Windows 7), finns det ett underavsnitt som ger tips om hur man undviker problem med programvarukompatibilitet i Windows 7. När man beskriver hur man installerar Windows 7 har den också en felsökningssida för personer som inte kan starta från deras Windows 7 DVD. Den här sidan har riktigt användbara tips som även täcker netbookägare som inte har en DVD-ROM-enhet tillgänglig för användning. Innan boken visar hur du anpassar och konfigurerar ditt Windows 7, har boken ett ganska stort kapitel om hur du får hjälp och support. Jag älskade verkligen detta, eftersom väldigt få böcker och webbplatser visar detta. Egentligen fick det mig att tänka att vi borde starta en egen artikelserie om 7 handledningar om hur människor kan få hjälp. Tack för det, Ed! 🙂 En annan positiv sak med boken är det faktum att det i varje kapitel finns speciella avsnitt som delar bra tips om hur man justerar olika aspekter av Windows 7 (att få menyn att visa fler alternativ, skapa en detaljerad inventering av installerade drivrutiner, etc. .) eller viktiga observationer om vad du ska undvika att göra. Författarna till boken tvekade inte heller att ta upp mer kontroversiella men mycket intressanta aspekter av operativsystemet, såsom Digital Rights Management (DRM) och hur man arbetar med (och runt) det. Att läsa det här kapitlet gav några intressanta insikter även för en avancerad användare som jag, som har testat och skrivit Windows-tutorials i nästan fyra år.

Sanna experter avslöjar myter

En av sakerna vi har försökt göra med vår Genuine Help for Windows 7-serie, var att öppet prata om webbplatserna som erbjuder äkta Windows 7-hjälp och de som publicerar oprövade tips. Vi är trötta på att bläddra igenom så många underordnade webbplatser och e-böcker som låtsas ge expertråd och de ger bara “tips” som förstör din datorupplevelse. Det var uppfriskande att se att Ed, Carl och Craig är på den goda sidan och kraften är stark hos dem. Då och då kommer du att se dem avslöja några vanliga myter om Windows. De jag gillade mest är:

• Myt #1: Om din dator har en stor mängd minne installerat bör du ta bort sidfilen helt.

• Myt #2: Att skapa en sidfil med en fast storlek förbättrar prestandan.

Jag måste erkänna att jag vid någon tidpunkt faktiskt trodde på myt nummer 2. Jag hade tur att den faktiska erfarenheten visade att jag hade fel under tiden. Förklaringarna de ger är mycket logiska och vettiga. När du läser dem kan du enkelt se att författarna vet vad de pratar om och de erbjuder bara tips som är testade och bevisade att de fungerar.

Förbättringsområden

När det gäller förbättringsområden – det finns väldigt lite att berätta. Om du är nybörjare kan du behöva ännu mer djupgående instruktioner och skärmdumpar. Författarna förklarar allt på ett professionellt sätt, men de visar dig inte knapp för knapp vad du behöver göra. Om du är nybörjare inom datoranvändning och Windows 7 kommer boken att vara lite avancerad och du kommer att känna behov av mer detaljerade instruktioner. vill inte vara en nybörjarguide till Windows 7 utan snarare en djupgående guide för personer som är bekanta med datorer och Windows, som verkligen vill förstå detta nya operativsystem. Förutom detta finns det inte mycket som kan “förbättras” – boken är mycket välskriven.

Windows 7 in och ut

Den ultimata fördelen med den här boken är att du får en sann förståelse för Windows 7, dess funktioner och hur det fungerar. Om du är den avancerade användaren eller vill bli det, så är den här boken ett MÅSTE KÖPA. Jag har stött på väldigt få tekniska böcker som är så välskrivna. Om du är nybörjare inom datoranvändning eller en riktig systemadministratör med mycket erfarenhet, kanske den här boken inte är så bra. Trots det tror jag fortfarande att du kommer att hitta mer användbar information än du tror.